Bisley

Search Engine Advertising

Bisley werd in 1931 opgericht als klein familiebedrijf en is in de jaren daarna uitgegroeid tot een symbool van elegantie en functionaliteit in de wereld van opbergoplossingen. Het bedrijf staat voor meer dan meubilair, het vertelt het verhaal van een revolutie in hoe we leven en werken, zowel thuis als op kantoor.

  • CaseBisley
  • Jaar2023
+60%
Het resultaat Omzet uit CPC
+52%
Artikelen toegevoegd aan winkelwagen
+40%
Artikelen bekeken
+70%
ROAS

Het ontketenen van groei met Performance Max

Met als doel hun online zichtbaarheid te vergroten en hun omzet te stimuleren, zette Bisley in op de kracht van betaalde zoekadvertenties. Vanaf begin 2023 zijn we voor hen druk bezig met Search Engine Advertising (SEA).

Het traject begon met positieve resultaten op korte termijn, maar nam pas echt een vlucht bij de introductie van de Performance Max campagne.

Onze aanpak

  • Doelstellingen bepalen:
    we begonnen met het scherpstellen van onze doelstellingen, met als hoofddoel de omzetvergroting via het CPC-kanaal. Het vaststellen van meetbare targets hielp ons bij het focussen van de campagne.
  • Doelgroepanalyse:
    een grondige analyse van Bisley’s doelgroep werd uitgevoerd om te begrijpen wie we wilden bereiken. Dit omvatte demografische gegevens, interesses, en online gedrag. De resultaten van de analyse zijn vervolgens verwerkt in het doelgroepsignaal, oftewel: de gewenste doelgroep die wij doorgeven aan Google.
  • Asset inventarisatie:
    we verzamelden en creëerden een reeks assets, waaronder hoogwaardige afbeeldingen, video’s, en kopieën die aansluiten bij de Bisley-branding. Deze assets zijn essentieel voor het voeden van de Performance Max-campagne.
  • Budget allocatie:
    het budget werd zorgvuldig gepland en toegewezen, met ruimte voor aanpassingen op basis van real-time prestatiegegevens.

Het proces

We hebben natuurlijk samen een doel bepaald en deze toevoegingen helpen ons dat doel eerder te bereiken.

 

Vanaf de start was Bisley nauw betrokken bij de werkzaamheden die wij voor hen doen. Wij vinden het fijn als klanten alert zijn op mogelijkheden, veranderingen in de markt en andere kansen die zich voordoen. Samen weten we meer en kunnen we dus ook meer.

Doelgroep Analyse
2 dagen
Asset Inventarisatie
1 week
Budget Allocatie
1 dag
Livegang
1 dag

Resultaten boeken met Performance Max?

Vraag het Daan
Daan van den Elsen, SEA specialist bij LiNC

    Bekijk ook onze andere cases

    Dé Duitse specialist in keukens met stenen werkbladen, daar hoort een chique website en goede online marketing bij!

    Lees meer